Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hevlín – sídlo v krajině
Kubíčková, Karolína ; Veselá, Markéta (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvoření krajiny, která podporuje zadržování vody a pomáhá řece Dyje k vytvoření větveného, meandrujícího vodního toku. Návrh se dále zabývá prostupností územím a návrhem dřevěných objektů, které reagují funkcí i tvarem na vytvořenou krajinu.
Výtvarné činnosti a tvoření v přírodním prostředí s předškolními dětmi
KINTZLOVÁ, Andrea
Bakalářská práce se zabývá výtvarnými a tvořivými činnostimi s předškolními dětmi při pobytu v přírodě. Hlavním cílem je vytvoření praktického zásobníku tvořivých činností s využitím přírodního materiálu. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část práce se zabývá charakteristikou vývoje dítěte předškolního věku, vztahem dítěte k přírodě, environmentální výchovou předškolních dětí a dále je uveden přehled základních výtvarných technik, výtvarných technik s přírodními materiály a druhy přírodního materiálu. V praktické části jsou navrženy výtvarné a tvořivé činnosti, seřazené do zásobníku dle jednotlivých ročních období a následuje realizace a zhodnocení konkrétních vybraných aktivit s dětmi v mateřské škole. Praktická část je doplněna dotazníkovým šetřením, týkajícím se pobytu rodičů s dětmi v přírodě.
Výtvarná výchova ve školní družině se zaměřením na využití přírodních materiálů
Kaprálková, Petra ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Krejčová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití přírodního materiálu pro práci s dětmi v rámci výtvarného vzdělávání ve školní družině. Je orientována na seznámení se s různými druhy materiálů a jejich využití v souvislosti s volnočasovými aktivitami v době mimo vyučování, konkrétně ve školní družině. Součástí je projektová část s detailně popsanou přípravou, realizace a výstup výtvarných prací s využitím přírodních materiálů. Cílem práce je přiblížení práce s dětmi v rámci jejich mimoškolních aktivit ve školní družině se zaměřením na budování kladného vztahu k přírodě a využití přírodního materiálu v souvislosti s rukodělnou činností.
Hevlín – sídlo v krajině
Kubíčková, Karolína ; Veselá, Markéta (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvoření krajiny, která podporuje zadržování vody a pomáhá řece Dyje k vytvoření větveného, meandrujícího vodního toku. Návrh se dále zabývá prostupností územím a návrhem dřevěných objektů, které reagují funkcí i tvarem na vytvořenou krajinu.
Posouzení dřevostavby s velkým podílem přírodních materiálů
Harvánek, Filip
Cílem práce je vytvoření návrhu stavby, která svou výstavbou, vlivem při užívání, ale i následnou demolicí na konci životnosti stavby nijak, nebo jen minimálně zasáhne životní prostředí. V první fázi je nutné zamyslet se nad nutností snížení objemu stavebního odpadu při samotné výstavbě objektu. V druhé řadě je třeba vyřešit ekologickou stránku stavby v průběhu celé živostnosti stavby, ať už v podobě odpadů, tak i v podobě potřebných energií. Další podstatnou částí je vyřešení materiálového užití při výstavbě z důvodu stavebního odpadu při demolici. V ideálním případě použít co nejvíce přírodních materiálů, které jsou ekologicky nezávadné, snadno rozložitelné a ve většině případů obnovitelnými zdroji. Avšak výsledný projekt stavby musí splňovat všechny trendy moderního bydlení a být plnohodnotnou stavbou 21. století, která svým vzhledem i charakterem zapadne do současné krajiny. Závěrem této práce by měl být projekt, jehož materiálové složení bude obsahovat v co nejvyšší míře přírodní materiály, především dřevo a materiály na bázi dřeva, při čemž užití těchto materiálů nijak neovlivní kvalitu stavby z hlediska fyzikálních a mechanických vlastností a estetiky stavby. Přitom samotná výstavba a technologický postup by měly být co nejkratší a nejjednodušší.
Přírodní materiál a jeho sezónní použití v kytici
Linhová, Dominika
Bakalářské práce na téma Přírodní materiál a jeho sezónní použití v kytici se zabývá studiem kytice, jejích tvarech, možnostech a příležitostech jejího zpracování atd. Dále pojednává o estetických zákonitostech a principech při tvorbě kytic. Práce také zahrnuje charakteristiku rostlinných materiálů pro jednotlivá roční období s příklady možných využití rostlin. Součástí praktické části bakalářské práce bylo vytvořit vlastní kytice pro jednotlivá období v roce. Doloženy jsou fotografiemi, práce dále obsahuje seznam použitých rostlin pro jednotlivé kytice.
Výtvarné techniky v přírodě pro předškolní děti
DOHNALOVÁ, Jitka
Bakalářská práce je zaměřena na výtvarné tvoření s předškolními dětmi s využitím přírodních materiálů přímo v přírodním prostředí. Hlavním cílem práce je vytvoření zásobníku činností realizovaných v přírodě s přírodninami v režimu mateřské školy sestavených podle ročních období. V teoretické části práce je definována charakteristika dítěte předškolního věku z hlediska jeho vývoje, vliv výtvarné činnosti na dítě a význam tvořivé činnosti v přírodě. Je zde popsáno i propojení environmentální výchovy v mateřské škole prostřednictvím Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání s výtvarnou výchovou uskutečněnou v přírodě včetně popisu některých výtvarných technik a materiálů. V praktické části práce jsou uvedeny konkrétní náměty tohoto zásobníku uskutečněné s dětmi v praxi včetně fotografií výsledných výtvarných děl. U vybraných činností byl za každé roční období zaznamenáván průběh realizace, který je popsán v praktické části práce, pomocí nahrávky. Součástí této části je rovněž i popis následného ověření a vyhodnocení využitelnosti těchto činností a zájmu předškolních dětí o výtvarné činnosti v přírodě.
Hračky šetrné k přírodě a bezpečné k dětem v mateřské škole
NOVÁKOVÁ, Viktorie
Bakalářská práce se zabývá hračkami, které jsou určeny pro děti předškolního věku. Cílem práce je objasnit, jaké hračky jsou pro děti vhodné z hlediska bezpečnosti a šetrnosti k přírodě a jaký postoj k těmto hračkám mají učitelky mateřských škol. Bakalářská práce je rozčleněna do dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na význam hračky pro dítě a na to, jak by měla vypadat hračka bezpečná a zároveň šetrná k životnímu prostředí. Praktická část hodnotí stav hraček ve dvou různých předškolních zařízeních. Prostřednictvím pozorování je porovnává a hledá alternativy kvalitních hraček za hračky nekvalitní.
Využití přírodních materiálů pro praktické činnosti v základní škole speciální
Pešková, Tereza ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
5 NÁZEV: Využití přírodních materiálů pro praktické činnosti v základní škole speciální AUTOR: Tereza Pešková KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Ing. Jitka Vodáková CSc. ABSTRAKT Cílem bakalářské práce je ověřit si účinnost speciálně vytvořeného programu činností s přírodními materiály na rozvoj osobnosti žáků s autismem. Teoretická část popisuje specifika žáků navštěvujících základní školu speciální a jejich diagnózy, tedy mentální retardaci, kombinované postižení a zvláště pak autismus. Dále představuje přírodní materiály: jejich druhy, zpracování, zařazení prací s přírodním materiálem v Rámcovém a Školním vzdělávacím programu a zmiňuje bezpečnost při práci s přírodninami. Praktická část popisuje výzkumné šetření. Hlavní metodou bylo přímé pozorování 4 žáků s autismem při práci s přírodninami. Hodnocení kontrolních testů a výsledky 6 měsíční práce potvrdily účinnost programu. V kazuistikách žáků popisuji, v jakých oblastech činnosti s přírodninami byly přínosem. KLÍČOVÁ SLOVA Mentální retardace, autismus, porucha autistického spektra, kombinované postižení, pervazivní vývojové poruchy, triáda postižení, strukturované učení, Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program, pracovní činnosti, výtvarná výchova, jemná motorika, smyslové vnímání, komunikace,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.